Listing 1 - 10 of 35 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In tijden van crisis, racisme, ongelijkheid en populisme, komen mensen sneller tegenover elkaar te staan. Dit geldt nog meer voor kinderen en jongeren. Hoe kan je jongeren helpen een veerkrachtige identiteit te ontwikkelen in een context van polarisatie en vervreemding? Dit boek portretteert zes pedagogische praktijken waarin deze uitdaging samen met jongeren wordt opgepakt.Deze allianties openen een ruimte waar gespeeld kan worden met identiteiten. Betrokken begeleiders coachen niet alleen jongeren in hun eigen bewustwordingsproces, maar bouwen ook aan gemeenschappen en zijn belangenbehartigers. Zij behartigen de belangen van jongeren om in deze tijd waarin politiek steeds vaker het verleden als kompas neemt, individuele en collectieve toekomstdromen levend te houden.https://www.standaardboekhandel.be/p/speelruimte-voor-identiteit-9789463723244
Age group sociology --- Social policy and particular groups --- jeugdwerk --- jeugdhulpverlening --- maatschappelijke kwetsbaarheid --- persoonlijkheidsontwikkeling --- 450.9 --- veerkracht --- identiteit --- welbevinden --- diveristeit --- onderwijs aan allochtone groepen, kinderen van kermisexploitanten, schippers en woonwagenbewoners en overige onderwerpen --- Jongere --- Identiteit --- Identiteitsontwikkeling --- Begeleiding --- Methodiek --- Bewustwording --- Burgerschapseducatie
Choose an application
Het boek wil een antwoord geven op de vraag hoe professionals in deze veelkleurige samenleving beter contact kunnen maken en beter kunnen omgaan met diversiteit. Het demonstreet daarbij een originele manier van denken die daaraan een bijdrage kan leveren: het creatief analytisch denken. Wie analytisch denkt, kijkt niet alleen anders naar een vraag of probleem dan iemand die creatief denkt, maar communiceert ook anders en draagt andere oplossingen aan. De auteur brengt beide samen en verhoogt op die wijze de kwaliteit van de antwoorden op vragen van mensen met diverse achtergronden. De gebruiker ontwikkelt zo zijn intercultureel vakmanschap
328.7 --- allochtonen --- diversiteit --- sociale zorg --- multiculturaliteit --- multiculturele samenleving --- Multiculturele samenleving (interculturele samenleving) --- 159.95 --- Analytisch denken --- Cultuurverschillen --- Diversiteit --- communicatie --- maatschappelijk werk --- Multiculturele samenleving --- Creativiteit --- Interculturaliteit - Multiculturaliteit --- Maatschappelijk werk ; methodiek ; Nederland --- S20120043.jpg --- sociale problemen en zorg voor allochtone groepen --- Allochtone groepen --- 325 --- Dienstverlening --- Interpersoonlijke communicatie --- Interculturele hulpverlening --- Sociology of social care --- creativiteit --- sociale dienstverlening --- interculturaliteit --- Sociologie van sociale dienstverlening --- toegepaste filosofie --- departement Algemeen 11 --- interculturele communicatie --- Inclusie --- Maatwerk
Choose an application
Inhoud: 1. Kenmerken en cultuur van een niet-westerse allochtonen; 2. Opvoedings- en socialisatieproces in relatie tot hulpverlening bij allochtonen 3. Interculturele hulpverlening.
Interculturele bemiddeling. --- Interculturele communicatie. --- Migranten --- Sociale agogiek --- Hulpverlening. --- Welzijnswerk en maatschappelijke dienstverlening. --- Sociology of social care --- migranten --- hulpverlening --- interculturele hulpverlening --- allochtonen --- #GGSB: Sociale wet. essays --- #GGSB: Sociologie --- #A0309A --- 668 Migranten --- 668.1 Migrantenbeleid --- 668.6 Multiculturele samenleving --- 328.7 --- multiculturele samenleving --- welzijnswerk --- allochtone jongeren --- casestudies --- communicatie --- cultuur --- gehandicapte kinderen --- gezin --- islam --- ouderschap --- pedagogiek --- socialisatie --- 364 --- Cultuur --- Hulpverlening --- Opvoeding --- S2005620.JPG --- interculturele communicatie --- sociale problemen en zorg voor allochtone groepen --- Allochtone groepen --- 007 --- 362.9 --- Welzijnszorg --- Allochtonen --- Interculturele hulpverlening --- transculturele verpleegkunde --- Zorg- en welzijnssector --- Allochtoon --- Autochtoon --- Sociale wet. essays --- Sociologie --- Persoon met een migratieachtergrond
Choose an application
Oorlogstrauma's ; kinderen --- Vluchtelingenkinderen ; onderwijs --- allochtone kinderen, onderwijs --- minderjarige vluchtelingen --- schoolmaatschappelijk werk --- vluchtelingenhulp --- #A0005A --- 668.8 Vluchtelingen --- onderwijs aan allochtone groepen --- vluchtelingen --- 450.9 --- kinderen --- onderwijs --- sociaal-emotionele problemen --- 454.6 --- 469 --- VLOR --- allochtonen --- diversiteit --- emotionele problemen --- intercultureel onderwijs --- oorlogstrauma --- schoolbegeleiding --- Asielzoekers (politieke vluchtelingen, vluchtelingen) --- Trauma (posttraumatisch stress syndroom, psychotrauma) --- vluchtelingenkinderen (ler) --- 376.7 --- Onderwijs --- Trauma's --- Vluchtelingen --- Asielzoekers --- Kinderen --- 478.1 --- 377 --- 325 --- 371.21 --- 362.9 --- onderwijs aan allochtone groepen, kinderen van kermisexploitanten, schippers en woonwagenbewoners en overige onderwerpen --- Overige onderwerpen (linkshandigen, ADHD) --- vluchtelingen: in onderwijs --- Vluchtelingenkinderen --- Oorlogstrauma --- Sociaal-emotionele problemen --- Trauma --- Kinderopvang --- Kind --- Vluchtelingenkind --- Sociaal-emotioneel probleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Vluchteling --- Psychotrauma
Choose an application
De Europese Unie wil discriminatie op grond van geslacht, ras of etnische afstamming, godsdienst of overtuiging, handicap, leeftijd of seksuele geaardheid bestrijden. Deze brochure is bedoeld als aanzet tot het nadenken en praten over racisme.
genre-thema"">
Choose an application
In de onderwijswereld komt er steeds meer aandacht voor urban education, oftewel onderwijs en opvoeding in een stedelijke context. Werken in de stad vraagt om specifieke onderwijs- en opvoedingsvaardigheden. Leraren en pedagogen in opleiding moeten niet alleen startbekwaam, maar ook stadsbekwaam worden opgeleid. Onderwijs en opvoeding in een stedelijke context komt tegemoet aan deze vraag. Het boek vertaalt inleidende en verdiepende theorie naar praktijkgerichte situaties in een Nederlandse context. Dit middels een samenspel van onderwijskundige en sociologische inzichten in opvoeding en onderwijs. Daarbij worden zowel de negatieve als de positieve kanten belicht van het werken op school en binnen het gezin in grote steden. In het eerste deel van Onderwijs en opvoeding in een stedelijke context typeren verschillende auteurs, elk met eigen praktijkervaringen, het begrip onderwijs en opvoeding in de grote stad. Het tweede deel gaat in op de rol van de pedagogische professional en omschrijft beroepscontexten, kennis, attitudes en vaardigheden. Samenwerking in de stedelijke praktijk, met kinderen, ouders, collegas en andere organisaties, komen in het derde deel aan bod.
Educational sciences --- pedagogiek --- didactiek --- stadscultuur --- Onderwijs --- Opvoeding --- Stadssamenleving --- Diversiteit --- Relatie ouder - school --- Kinderopvang --- Taalopvoeding --- 450.9 --- stad --- Geschiedenis --- Oudercontact --- diversiteit --- Schoolkeuze --- Segregatie --- taalvaardigheid --- 303.83 --- onderwijs --- opvoeding --- Ouderbetrokkenheid --- Multicultureel onderwijs --- Didactiek --- ouderbetrokkenheid --- multiculturalisme --- Overige onderwerpen --- 37 --- onderwijs aan allochtone groepen, kinderen van kermisexploitanten, schippers en woonwagenbewoners en overige onderwerpen --- Relatie school - ouder --- Inclusie --- Maatwerk --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Stedelijk onderwijs --- Intercultureel onderwijs --- Steden ; sociologie
Choose an application
Thuis en ver van huis gaat over je buurman. Of over het gezin dat een paar dorpen verder woont en dat je nooit hebt gezien, alleen maar kent van horen zeggen. Over het meisje met de hoofddoek in je klas. Over zij die de moskee binnengaan, waarvan je de koepel uit je raam kan zien. Maar het gaat ook níet over hen, want er bestaat niet zoiets als dé moslim, of dé Turk. Journalist Rik van Puymbroeck was een jaar te gast bij twee Turkse gezinnen in Heusden-Zolder, die hem toonden hoe zij leven, met hun geloof omgaan, hun tradities in ere houden en sommige ervan uit het oog verliezen. Hij leerde hun familieleden en vrienden kennen en maakte zo alle belangrijke periodes mee in het leven van een Vlaamse Turk of Turkse Vlaming. Een kind wordt geboren, twee kleuters worden besneden, een jong stel trouwt, een oude man gaat dood. Er wordt gevast tijdens de ramadan, geslacht tijdens het Offerfeest, voor mama gedanst op het Kinderfeest en vergeven tijdens de Nacht van de Wonderen. En hij gaat met hen mee naar Turkije, het warme moederland. Fotograaf Luc Daelemans vatte alle mooie, ontroerende of juist dagelijkse momenten in sobere zwartwitbeelden. (Bron: website vanhalewyck.be)
Migration. Refugees --- Turken --- Sociology of minorities --- multiculturele samenleving --- Heusden-Zolder --- #VCV monografie 2006 --- 328.7 --- Cultuurverschillen --- Migranten --- Turkije --- Vlaanderen --- Turkse migranten ; Vlaanderen --- Migratie --- Multiculturele samenleving --- Sociale problemen van allochtone groepen --- 325 --- Allochtonen --- Turkse migranten --- Ramadan --- Allochtoon --- Autochtoon --- Minderheid --- Oudere --- Emigratie --- migranten --- Persoon met een migratieachtergrond
Choose an application
Interculturele verpleegkunde --- 613.6 --- interculturaliteit --- transculturele verpleegkunde --- verpleegkunde --- 328.7 --- communicatie --- cultuur --- sociale wetenschappen --- zorgbehoefte --- 392 --- Transculturele verpleegkunde (interculturele verpleegkunde) --- multiculturele samenleving --- Diversiteit --- Interculturele zorg --- verpleging van afzonderlijke groepen en ziekten, kinderverpleging --- Allochtone groepen --- departement Gezondheidszorg 08 --- interculturele communicatie --- verpleegkundige-patiënt-relatie --- Interculturaliteit --- Verpleegkunde
Choose an application
Verpleegkundigen staan dicht bij mensen. Inlevingsvermogen en mensenkennis zijn onmisbaar voor goede observaties, klinisch redeneren of voor het kunnen geven van steun. Hoe herken je als verpleegkundige diversiteit en hoe geef je dat een goede plek in je handelen? Dit boek maakt de complexiteit van het onderwerp ?diversiteit? zichtbaar en biedt tegelijkertijd handvatten. Het boek laat zien hoe belangrijk de dialoog met patiënten is en hoe een verpleegkundige kennis over groepskenmerken kan combineren met het oog hebben voor unieke eigenschappen.
613.6 --- diversiteit --- transculturele verpleegkunde --- verpleegkunde --- 328.7 --- allochtonen --- multiculturele samenleving --- Diversiteit --- Verpleegkunde (basis) --- culturele antropologie (antropologie) --- Interculturele verpleegkunde --- verpleegkundig beroep --- ziektebeleving --- verpleging van afzonderlijke groepen en ziekten, kinderverpleging --- Allochtone groepen --- Verpleging van afzonderlijke groepen en ziekten --- (zie ook: transculturele verpleegkunde) --- Diversiteit(sbeleid) --- Verpleegkunde --- culturele diversiteit --- Nursing --- interculturele verpleegkunde --- Diversiteitsbeleid
Choose an application
Nederland is een multiculturele samenleving. Hulpverleners werken met tal van culturen. Aan de ene kant maakt dit het werk gevarieerder, aan de andere kant vraagt dit om geduld, aanpassing, kennis en begrip.
migranten --- culturen (mensen) --- Sociology of culture --- 328.7 --- allochtonen --- armoede --- asielzoekers --- centra algemeen welzijnswerk --- hulpverlening --- inburgering --- multiculturele samenleving --- 364.6 --- Cultuurverschillen --- Hulpverleners --- Migranten --- Multiculturele samenleving --- S2005154.JPG --- welzijnswerkers --- Allochtone groepen --- 325 --- 361.05 --- Allochtonen --- Hulpverlening --- Relatie cliënt --- Allochtoon --- Cultuurverschil --- Autochtoon --- Persoon met een migratieachtergrond
Listing 1 - 10 of 35 | << page >> |
Sort by
|